MyOnlineDiary.

Diriku tidak sempurna seperti malaikat, tapi aku cuba jadi yang terbaik di sisiNya. Jika aku buat silap, jangan pandangku macam Ahli Neraka. :(

♡ My Diary ♡

Bibir kering jangan tarik !!

                                     


Hallo readers~ :D
Hihi~ rase macam nak update blog pula rase. 
Lama tak update. haha
Jadi, sementara tunggu cerita hindustan tu habis.. 
Saya nak bagi tahu beberapa perkara.. Hikhik ^^

Pasal bibir kita kering dan mengelupas..



Okeyh, korang semua pernah mengalami bibir kering? Hm, pastu mengelupas.. Mesti pernah kan.. Ok, mmg pun sama la macam saya. Saya macam ni lah sekarang. Aduduh.. sakit derr~ haha.. Dan korang kalau lah kena macam tu, korang jangan tarik kulit tu !! Haa! bila korang tarik, tu la menyebabkan luka then berdarah.. Ni saya nak cerita, saya pernah tarik.. haaa! pastu hambik kauu! berdarah habis. Hmm sakit ya amat k!~ Tapi saya dah jadi tebiat pulak. LOL.

Sepatutnya kalau bibir kering mak saya kata dalam badan kita panas dan kurang air kosong.. Yelah, tambah sekarang cuaca tak menentu kan.. jadi kita kena lah pandai uruskn kesihatan kita tu.. saya ni maybe kurang minum air kosong.. Hikhik.. Jadi, korang rajin2 lah iye minum air kosong.. Rajin mandi~ biar panas tu keluar.. Ingat tau!! dan aku kalau bibir kering, saya selalu pakai lipsbam.. Bagi lembab bibir kita tu..

Siapa tak nak bibirnya kering nampak buurk kan.. Hihihi.. macam gambar bawah ni.. ;-)




Okeyh, mungkin disini saja saya ingin menceritakan. Selamat malam uolls!~ Haha dan assalamualaikum.. :-)