MyOnlineDiary.

Diriku tidak sempurna seperti malaikat, tapi aku cuba jadi yang terbaik di sisiNya. Jika aku buat silap, jangan pandangku macam Ahli Neraka. :(

♡ My Diary ♡

Belajar bersabar....


Hari ini saya nak bercerita tentang "bersabar". Dan juga ini adalah kisah saya. :)

Bersabar... Sesungguhnya sabar itu separuh daripada iman.

       Okeyh, pada beberapa hari yang lepas.. Saya dengan seseorang ni macam dah bermasam muka. Siapa ye? Saya rasa tak perlu bagi tahu.. Hehe.. Dan pada itu, saya dengan orang tu macam nak bergaduh dah.. Tapi bergaduh tu bukanlah yang teruk-teruk tu. Bergaduh hanya perang mulut je. Ye mungkin jugak dengan salah saya yang tak boleh di tegur dan bawak "selogho" Haha.... Sebelum tu saya rapat dengan dia. Tapi pada malam tu, dia macam buat saya sakit hati.. Puncanya sikit je..

Dia ajak seorang hamba Allah ni, keluar pergi makan.. Saya cakap kat dia saya pun nak ikut.. Lepas tu dia macam tak bagi saya ikut.. Saya tahu dia hanya bergurau.. Tapi tak perlulah dgn cara yang macam tu.. Kalau tak bagi, cakap saje tak bagi. Kan senang.. Then, lepas tu, saya pergi ke dapur.. Yang hamba Allah seorang ni, dia ingat kn saya pergi ke dapur untuk bersiap. Saya nak ikut jugak! hihi Memang niat kat hati tu, nak pergi ke dapur nak bersiap.. Saya basuh tangan je sebenanrnya.. Lepas tu, saya terfikir.... Hmm kenapa aku yang beria-ia.. Sedangkan orang tu tak bagi kita ikut.. Macam terhegeh-hegeh pun ada.. Saya terus tak jadi ikut.. Pastu, hamba Allah sorang ni,tanya kat saya, "nak ikut ke tak?" saya jawab jelah.. Taknak lah.. Dia macam pelik la kan.. Yelaa, sbb tadi saya yg beria-ia nk ikut tup-tup tak nak pulak.. Dan dia tahu niat saya tak nak perg tu sebab apa..

Lepas tu, diaorang dah pergi.. Saya pun masuk bilik.. Tak tahan mata ni nak menahan air mata ni.. Akhirnya mengalir jugak.. Saya tak nak marah-marah.. Sebab saya fikir, kalau nak berubah mesti perlu belajar bersabar dulu.. Baru la diri kita dekat dengan Allah.. :) Sampai mengalir air mata ni menahan sakit hati ni.. Saya zikir banyak-banyak.. Bagi sejik hati ni... Alhamdulillah.. Lama-lama dah hilang rasa panas sakit hati tadi.. :)

Aku berdoa pada Allah, ya Allah jangan lah engkau hilangkn niat aku untuk berubah disebab kan perkara sekecil ini.. :')

Dan kesimpulannya dalam cerita ni, kita kena lah bersabar.. Itu adalah dugaan.. Dia nak uji kita sekuat mana iman kita.. Sabar yaa..


Okey itu sahaja yang saya ingin sampaikan...


Terima kasih sudi membaca cerita saya...