MyOnlineDiary.

Diriku tidak sempurna seperti malaikat, tapi aku cuba jadi yang terbaik di sisiNya. Jika aku buat silap, jangan pandangku macam Ahli Neraka. :(

♡ My Diary ♡

Upload gambar di laman sosial.



Hai semua.

Hmm... weiii aku nak gtau sesuatu ni. Pasal kawan aku ni lah.
Nak tahu pasal apa. T_T



  Ni, pasal upload2 gambar kita ke laman sosial.. Hm, korang penah ke upload gambar korang ke laman sosial ni? Ade yang pernah kn. Hm, mula2 aku nak nasihat, jangan lah terlalu asyik memuat naik gambar2 kita ke laman sosial ni. Ada buruknya jugak taw. Yelah takut nanti orang curi gambar kita then, dorang buat perkara yang tak senonoh. Maybe lah. Itu nasihat je. Sebab apaa.. :'( aku dah terkena tahu! Hurm, bukan nak cakap besar lah pulak. Tapi sedang kn gambar aku yang pakai tudung nampak muka je pon aku dah rase laen. Ni kalau orang yang post tak tutup aurat ni. Huh, kalau kita dah sedar. Betapa menyesal nya kita upload pic kita ke laman sosial ni.


  Sebenarnya, aku nak cite pasal aku. T_T huhu yelah, sekarang baru aku sedar. Aku ade lah jugak upload gambar aku. Contoh nya untuk buat profile picture, bagi orang kenal kita kan. Tapi aku private kan gambar aku tu. Aku tak public! Dulu2 yelah aku selalu post gambar aku. Nasib baik lah masa dulu friend facebook aku sikit lagi. Tapi sekarang dah ramai kn, aku tak dedah kn muka aku. Kalau nk letak gambar pon, aku crop kn skit jgn bagi nampak muka. Tapiiiiii........... aku menyesal wehh!! Kawan aku ni.. Kan dlu aku upload gambar aku, pastu dia ada gtaw kat aku dia ade ambil pic aku, kirakan dia download lah then dia letak kat facebook dia. Dah lah public pulak tu! Huhh bengang gila.. Aritu aku dah suruh dia padam dah. Tapi tadi aku tengok ada lagi muka aku. Ya Allah.. Menyesal nya.. Sekarang ni aku takde dah upload2 gambar muka aku. 


  Hurm.. Ye, aku tahu menang salah aku pon kan. Ape perkara yang buruk berlaku itu semua dari kesilapan kita. Hm, dan sekarang aku dah sedar. Dan aku harap kawan aku delete lah pic aku aku.. T_T .. tu sebab aku nasihat kn kamu-kamu semua jangan lah upload gambar korang. Bahaya jugak taw. Itu je nak gtaw. Dan hari tu kn, aku ada lah stalk satu facebook sorang hamba Allah ni.. Haa hambikk! Lagi lah siap pakai niqab lagi tu. aku tengok2 gambar dia.. Ade satu tu sorang pakai purdah. Then, ada orang komen.. Tuan punya gambar tu komen. Dia suruh pemilik fb tu delete pic dia yang pakai purdah tu. tapi pemilik facebook tu buat tak endah je dengan komen hamba Allah tu.. Kesian kat dia.. Tu lah padah upload pic kita. Kadang orang guna tak mintak izin. Tapi kalau tak minta izin pon, hormat la sikit kn. Sekurang-kurangnya private kn lah pic tu. Hm.. Nak kejar HOT ke ?! huhu


Itu lah dia.. Dan aku harap sangat yang kawan aku ni dia padam pic aku tu.. Harap sangat3! Hurm. Kalau dia tak nak padam gak. Tak tahu lah nak buat apa. Berdoa jelah lembut kan hati dia suh padam. :'( Kalau dia kawan kita, dia takkan buat kita camtu kan? ALLAH....! T_T 


Itu je aku nak gtaw malam ni.. Huhuhu ok bye! Assalamualaikum dan selamat malam! 

Thanks for reading!