MyOnlineDiary.

Diriku tidak sempurna seperti malaikat, tapi aku cuba jadi yang terbaik di sisiNya. Jika aku buat silap, jangan pandangku macam Ahli Neraka. :(

♡ My Diary ♡

Kenapa celcom ni suka tarik duit.. Apa masalahnya?!


Hai readers , selamat petang :D huhu
Lama tak update.. Yelah kan, takde mood la pulak..
Sementara aku ada mood ni, baik aku share something ngn kome.,
Haha sungguh sejuk cuaca hari yea? *tetiba*

    Okehh semua ! Entry kali ni aku nk cite pasal celcom ni.. sape sini pakai celcom? ce angkat tangan.. Haha. oke2 jgn membuang masa.. Kome yang mana pakai celcom tu pernah tak kome isi topup pastu tetiba check2 balance tinggal sen2 je atau tinggal bape ringgit je.. Huhh yang mana pernah kena tu mesti bengang gila kan?! Aku pon pernah kena.. Haha pasal pernah kena tulah aku nk kabo ni.. hihi ..

   Haritu kan, aku isi topup rm5 taw.. Oke pastu dah isi tu tahu2 jelah kn adat celcom klo dah meminjam tu cepat je tarik duet nya. Haha dua ringgit.. Hm, pas dia tarik 2 ringgit tu duet aku ada lagi tinggal 3 ringgit kan.. Lepas tu, macam dah lama bape jam tu, aku try check balance.. Aku check2 ce teka duet aku tinggal bape? tinggal seringgit je tau! Perghhhh......!! memang lah waktu tu aku dah berapi dah.. Eeee...  Dan itu bukan kali pertama dah banyak kali dah!! Hurghh.. Sabar jelah.. 

   Ni yang aku rase nak patah2 je sim kad tu.. Nak buang rase sayang pulak.. Sebab aku punya tu plan S.O.X yang jimat punya dan tahan lama.. Klau isi topup tu dia takde bagi tempoh pon.. tunggu umur aku 24 baru tamat tempoh.. Huhu tu yang aku sayang.. Murah dah murah dah.. Hurm.. 

   Then, satu hari tu aku ade chating2 dengan sorang kakak kat dalam facebook tu.. Aku sembang2 pasal celcom suka tarik duet ni, dia pon kabo kat aku pergi call 1111.. Dia bagi tahu sebab dia pon pakai celcom.. Dan dia pon alami tragedi itu! Hahaha.. pastu aku cakap kat dia oke thanks la bgi tahu.. haha aku nak call tapi segan pulak.. Haha padahal bukan nya operator tu tahu muka kita pon kan.. haha cuma dengar suara je.. Tapi entah aku malu pulak.. Hahaha.. Dah lama dah nak call.. Tapi tak call2 pon lagi.. yelah aku nak ckp segan.. Aku soh kakak aku yang ckp, dia pulak tak nak.. Aiyoo macam mana ni?! Haha dah lama tu , aku ckp la kat dia, tolong la ckp dengan operator tu. aku merayu kat dia masa tu.. Haha buat suara tragis skit.. Then aku cakap kat dia kalau tolong ckp aku bagi upah.. Haha pergh tolong cakap je pon.. haha bukan susah.. Cehh! Dia pon setuju lah.. Haha nasib baik lahh.. Huhh lega.. hahaha 

   Masa yang dia nak cakap tu , aku punya lah tak tahan nak gelak.. Hahha entah pasal apa.. hihi dan pastu ade la operator tu angkat dia ckp dgn kakak aku.. Aku pulak yang terlebih cuak. kakak aku relek je tengok.. Hihi.. dah call tu , kakak aku ckp, ckp, ckp dgn dia... Kakak aku bagi tahu yang ada "pihak ketiga" yang ambil duet aku! Huhh.. Pastu dia cakap aku punya num ni takde masalah pon dengan celcom.. Lega skit.. sbb aku penah langgan satu ni tapi aku dah stop.. Haha sebelum ni takde pon aku langgan pape dia tetap tarik jugak.. Oh rupa nya ade pihak ketiga tu lah.. Ishh bengang betol la.. *cewah* 

  Tapi masa tu belum settle lagi taw! Operator tu cakap sila hubungi kami pada malam nanti sebab waktu tu rangkaian pihak ketiga tu ade problem ape entah.. Dah malam tu, dalam pukul 8 p.m aku call lagi.. Perghh lambat gila nak angkat.. Takde orang je nk angkat.. Dah last2 minit tu ade orang angkat.. kakak aku bagitahu lah ape masalah nya tmacam tadi.. sebab suka tarik kredit dalam senyap2 kan.. Pastu dia suh call dalam 3 jam lagi.. LOL ni yang lagi hangin.. Hishh susah sangat pon! Tergendala lah, itu la.. kakak aku cakap esok jelah call.. Kalau esok pon tergendala lagi memang nak kena lah si celcom ni.. Hahaha

   Dah esoknya call lagi.. Alhamdulillah nasib baek ade org angkat.. Operator tu lelaki.. Hikhik -.- kakak aku ckp.. haha.. Kakak aku jelas kn lah lagi sekali.. ape masalah nya kan, pastu operator tu dia bagi lah nombor2 yang nak suruh hentikan benda alah tu.. Mula2 dia suruh send STOP INSTA ke 29999 .. aku pelik lah.. Aik masa bila aku langgan benda alah ni? Padahal phone aku bukan nya smartphone pon.. Hurm.. Enset pon 3310 mana datang nye nak ber insta2?! -.- Haissehh.. Dan langkah kedua dia suh sen kat nombor ni pulak.. STOP MMS ke 33029 .. Haa yang ni memang! Aku selalu dapat mesej multimedia tau.. Tapi tak dapat pon isi kandungan nya.. Kata gagal bagai.. Tapi duit aku dah hilang.. -_- huhuhu

   Kakak aku gtau kalau hantar tu , dalam masa 24 jam dia akak batal kan semua tu.. Tapi yang mula2 tadi cepat je dia hentikan.. Oh ya, dah la nak send ke nombor tu kena 15 sen.. aku ni dah la takde kredit.. aku g topup 5 ringgit.. aku kirim topup kat abg aku.. Yang abang aku ni pon satu lagi masalah.. Dia pergi nya share kredit tu ke phone aku.. Cohtohnya dia masuk topup 5ringgit tafi tu ke enset dia pastu dia share ke aku.. Bila dia share macam tu, dia tak tarik duit taw.. Bukan nak suh dia tarik.. tapi kita tak tahu lah dia potong ke tak duet tu.. Dan sekarang ni , duet yang aku pinjam tu pon celcom tak tarik lagi.. ergh keliru tol lah..hmm

  Then hantar ke nombor yang kedua tu, dia takde bagi mesej pape pon.. Takde tindak balas.. Hoho.. kakak aku ckp dia proses dlm 24 jam.. aku tunggu lah esok, tetap takde jugak mesej dia balas. hurmm.. aku dah risau.. Kakak aku gtau klo dia tak balas tu mungkin aku takde masalah lah kot dengan pihak tu.. Aku pon ooooo kan jelah.. hmm lantak lah.. pasni aku nak try topup macam biasa, nk tgok dia tarik lagi tak.. Harap2 tak dah lah.. huhuhu... 

Celcom yang suka makan duit orang! 
Hahaha




Oke, ni jelah aku nak kongsi.. Kalau korang pon kena camtu, pergi la try call operator tu.. In Shaa Allah selesai dah masalah korang tu.. heee..

Thanks for reading.. :)