MyOnlineDiary.

Diriku tidak sempurna seperti malaikat, tapi aku cuba jadi yang terbaik di sisiNya. Jika aku buat silap, jangan pandangku macam Ahli Neraka. :(

♡ My Diary ♡

Pesawat MH370

                             

Bissmillahirahmanirahim..
Hai semua.. 

Semalam 8/3/2014 
Malaysia telah digemparkan berita pesawat MH370 telah hilang..
Pesawat tu nk terbang ke Beijing..
Dan katanya telah hilang tak dijumpai.


Allah... Terkejut jugak aku dengar berita tu..

Hari ni, aku bukak facebook & twitter, kat timeline semua nya cerita pasal MH370. Semua pakat berdoa.. Yelah tak salah , tapi kalau doa di tikar sembayang mesti lebih bagus. Apa pun kita doakan yang terbaik untuk mereka semua.. Walau pun tiada ahli keluarga aku dalam tu, aku turut simpati lah dengan kejadian tu.. Kesian lah dekat ahli keluarga yang berada dala kapal terbang tu..

Then, tadi ade orang post satu gambar kat aku, nama dia entah la dah lupa. Dia dok salah kn pilot pulak.. Pastu dia kaitkan dengan politik..Ya Allah.. Waktu macam ni pon masih nak bergaduh ke? Kita tak boleh nak salahkan sesiapa.. Kalau Allah kata "ya" maka jadi lah ia.. Kita tak boleh nk buat ape dah.. Dan mungkin kejadian ni ade hikmah disebaliknya.. Rancangan Allah lebih baik.. Pape pon kita jangan berhenti doakan supaya saudara-saudara kita kat sana pulang dengan selamat.. 

Aku pon tak tahu nak kata apa.. Ini je kot coretan aku harini.. 






LA TAHZAN , INNALAAHA MA'ANA.

JANGAN SEDIH, ALLAH BERSAMA KITA.


Thanks for reading...